طراحی و اجرای نما : انواع سبک های ساختمان مسکونی

بنابراین لبه بام نمی تواند بی تفاوت با دیگر قسمت ها در آسمان رها شود. طراحی نمای ساختمان سنگی به سبک ها و ایده های متفاوتی قابل انجام است . سیم رابیتس بندی کمک می کند تا توری فولادی به زیرسازی انجام شده در مرحله اول متصل شود. همانطورکه از نام این روش نیز مشخص می باشد در این روش ورق های کامپوزیت با پروفیلهای L وH شکل آلومینیومی به صورت کشویی به زیر سازی آهنی و به یکدیگر متصل می گردند . عدم آببندی به صورت ۱۰۰ درصد از دیگر معایب این روش می باشد . احتیاج به آببندی با درزگیر و چسب نیست . در این روش امکان برداشت هر پنل به صورت جداگانه مهیا می باشد. از مزایای این روش این است که درزهای بین پنل ها بسیار منظم و ضد آب بوده و نیازی به استفاده از چسب سیلیکون و درزگیر لاستیکی نمی باشد. سنگ ها با وجود تنوع جنس، بافت و رنگ می توانند گزینه های زیادی در رابطه با طراحی نما در اختیار شما بگذارند. آیا پروژه شما با توان مالی کارفرما رنگ و بوی اجرایی می گیرد ؟ تا شما با آگاهی کامل مصالح نمای ساختمان خود را انتخاب کنید. آیا به دنبال ایده های جذاب ، برای طراحی نمای ساختمان ویلایی خود هستید ؟ همچنین به طراحی نمای مغازه و دکوراسیون ویترین مغازه که هر کدام طراحی متفاوت دارند و به جذب مشتری کمک می کنند می پردازیم و شما را راهنمایی می کنیم . اجرای نما سیمانی در طراحی نمای شیشه ای نیز بازتاب و شکست نور است که به زیبایی ساختمان و نمای شما کمک می کند.

قیمت اجرای نما

در مناطق بارانی نیز شاید با مشکلاتی روبرو شوند؛ ولی به راحتی فرو نمیریزد و نیازمند تعمیرات می باشد. ورقهای کامپوزیت آلومینیومی وزنی بین ۵ تا ۸ کیلوگرم دارند که در مقایسه با مصالح دیگر بسیار سبکتر است. براساس روش آزمون مورد اشاره در استاندارد ملی درصد افت وزنی آجر نباید بیشتر از سه درصد وزنی باشد. در مقابل سرعت نصب و هزینه اجرائی کمتر از مزایای این روش میباشد. ویژگی بعدی با اهمیت در مورد محصول آجر، جذب آب میباشد که نقش اساسی در استحکام و دوام دیوارهای آجری ایفا میکند. این سیستم دارای قابلیت رگلاژ کامل نسبت به روش ثابت آهن و همچنین به علت استفاده از آلومینیوم، سازه سبکتر نسبت به روش ثابت آهن میباشد. در واقع معمار ناظر نهایی و هماهنگ کننده کلیه نقشه های یک بنا شامل نقشه های معماری و طراحی ، نقشه های محاسبات سازه ای و نقشه های تاسیساتی است. شرک نما بنا گستر تیام متخصص در زمینه ی طراحی و اجرای نماهای مدرن ساختمان می باشد که توانایی انجام خدمات مربوط به مشاوره، طراحی، اجرا و تامین تجهیزات و مصالح، آموزش، نگهداری، بازسازی، بهسازی پروژه های مختلف را دارد. همچنین این نما می تواند هزینه های کمتری را برای سازندگان بنا به همراه داشته باشد.

  • سیستم نصب با پیچ و پرچ نمایان
  • Full Frameless Step-Unite
  • 4- از چند منبع نوری استفاده کنید
  • خرید و فروش تلفنی سرامیک نوع خشک
  • اجرای انواع نرده ها
  • عایق رطوبتی

به عنوان مثال برای نمای بیرونی از ورقهای ضخامت حداقل 4 میلیمتر که ضخامت لایههای آلومینیوم آن 0.5 میلیمتر است باید استفاده شوند و برای مصارف داخلی و دکوراسیونها میتوان از ضخامتهای کمتر و ورقهای ضعیفتر استفاده کرد. این شرایط و قوانین با توجه به اینکه محیط ها سر بسته می باشند، باید به خوبی رعایت شوند. انعطاف پذیری پانل کامپوزیت آلومینیومی باعث می شودآن ها برخلاف مصالح دیگر پیرامون سطوح قرار گیرند. پانلهای کامپوزیت آلومینیومی برگرفته از رنگهای موجود در طبیعت هستند. ۱. روش ثابت (Fixing): در این روش ورقهای کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت با پیچ یا پرچ بر روی زیر سازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که مراحل نصب آن از سرعت بالایی بر خوردار است. در روش ثابت میتوان از دو نوع زیرسازی آهنی و آلومینیومی بهره گرفت. در شکل گیری هر طرح معماری مناسب دو عامل بسیار مهم وجود دارد : یکی رعایت اصول و قواعد و ضوابط و مقررات و دیگری ذوق و سلیقه هنری مهندس معمار. با پیشرفت ماشین آلات ساخت شیشه، کاربرد شیشه در نماهای مدرن ساختمان به طور روز افزونی افزایش یافته است بطوریکه نماهای تماما شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار می رفتند. همچنین برای بیلبوردها و ابلوی مغازه ها و ملک های تجاری کاربرد گسترده ای دارد. طراحی داخلی مغازه باید به صورت اصولی انجام شود تا در جذب مشتری موفق عمل کند.

برای این منظور باید برای ثابت نگه داشتن سنگ یا هر متریال دیگری، تمهیداتی را اندیشید. بهترین متریال برای اجرای قوس و سنتوری در کنار یکدیگر نیز سنگ تراورتن است، هر چند که می توانید با رابیتس کاری از سیمان کاری نیز استفاده کنید. سیمان و چمن و بسیاری گیاهان و عناصر دیگر را می توان با هم در ترکیب های مربعی یا مستطیلی قرار داد. فرم کلی طراحی کلاسیک از لحاظ ساختاری در سبک جدید حفظ شده و عناصر مدرن را در خود جای داده است . در حال حاضر، در تمام شهرهای کوچک و بزرگ دنیا، به طور وسیعی از این ماده استفاده می شود و معماران و طراحان اغلب در تحقق پروژه های پیچیده و نوین خود از این ماده بهره مند می شوند. طراحی پارامتریک یک پارادایم طراحی است که در آن روابط بین المان ها، تکثیر هندسه و فرم های پیچیده را رقم می زند. به دلیل وجود فضای خالی بین جداره اصلی ساختمان و نما، خاصیت آکوستیک برای ساختمان مهیا میشود. به دلیل استقبال زیادی که از این ورقه ها به عنوان مصالح ساختمانی شد نشان داد که کیفیت و انعطاف پذیری بالایی در طراحی و اجرا دارد . در روش خشک سرامیک ها با فاصله بسیار کمی از یکدیگر ( چند میلیمتر) نصب می شوند. از معایب آن این است که نسبت به روش فیکس پرهزینه تر و زمانبر تر می باشد . نمای کلاسیک رومی در ایران به علت اینکه دارای پیچیدگی های کمتری نسبت به معماری اسلامی است و همچنین بروز نشدن معماری اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

از جمله انواع طراحی ها نمای ساختمان می توان به نمای ساختمان سنگ ، نمای ساختمان رومی همچنین نمای ساختمان ویلایی و نمای ساختمان مدرن اشاره کرد. به دلیل اینکه در این روش لبه ها ی پنل ها تا نمی خورند ؛ استحکام پنلها در این روش کمتر می باشد . کامپوزیت پنل آلومینیوم طرح چوب:این نوع ورق گونه دیگری از کامپوزیت است که همانند طرح فلز هم در داخل و هم در خارج کاربرد وسیعی دارد. آلومینیوم کامپوزیت پانل مقاوم در برابر آتش: این نوع ورق از هسته پلاستیکی نسوز به همراه دو لایه ورق آلومینیومی تشکیل شده که نمونهای جدید از ورقهای کامپوزیت محسوب میشود. نمای ساختمان به صورت مدرن طراحی شده و متریال به کار برده شده در آن سنگ سفید عباس آباد است;یک ساختمان دوبلکس دو طبقه است که جهت دانلود پلان مسکونی اتوکد مربوط به این نما می توانید کلیک کنید. آب بندی نما با متریال اختصاصی پرتو نما اعم از لاستیک های درز بندی،چسب های مخصوص،تسمه و غیره . به هیچ عنوان از سیمان خشک روی دوغاب برای بالا بردن سرعت کار استفاده نشود. در صورتی که سطح بدنه ساختمان تراز نباشد ملات سیمان به یکدست شدن آن کمک میکند و عیب آن را میپوشاند.

اگر شما این اطلاعات را تحسین می کنید و مطمئناً می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با طراحی نما مدرسه مهربانی دریافت کنید صفحه وب ما.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]