نمای شیشه ای اسپایدر ؛ مزایا + روش اجرای نمای عنکبوتی

نکته جالبی که در این نما به چشم می آید المان های عمودی با بافت افقی هستند. نکته های مهمی در تاثیر گذاری نما ساختمان موثر هستند ازجمله نحوه انتخاب صحیح متریال ها و رنگ های مناسب برای نما.هر ساختمان به واسطه رنگ ها و متریال نما شخصیت و هویت پیدا میکند. نمای خارجی :نمای ساختمان تاثیر گذارترین قسمت ساختمان است و به نوعی معرف آن ساختمان می باشد. در این نما قسمت چوبی و سنگی هارمونی خوبی با فضای سبز محوطه دارند و صفحات کامپوزیت هم حس مدرن بودن این نما را القا می کنند. فقط توجه داشته باشید که مبلمان این قسمت تاثیر بسیار زیادی روی مشتری خواهد داشت. گاهی سادگی بافت متریال ها می تواند چاره ساز باشد و تاثیر گذاری بیشتری در بیننده ایجاد کند. و همچنین دیگر متریال های مثل کامپوزیت نیز این دسته اند و تاثیر بسیاری در دیده شدن ساختمان شما داشته باشد. حال تصور کنید در یک شهر بزرگ میخواهید یک رستوران یا کافی شاپ مدرن راه اندازی کنید، ایدهی شما برای دیده شدن توسط مردم چیست؟ این سبک از معماری مدرن مورد توجه بسیاری از علاقهمندان قرار گرفته است. ما یک مقاله هم در مورد انواع دکوراسیون کافی شاپ نوشته ایم که می توانید کلیک کنید و بخوانید.

طراحی نمای ساختمان صنعتی

استفاده از فلز برای طراحی کافی شاپ مدرن گزینهی ایدهآلی به شمار میرود؛ زیرا باعث ایجاد ظاهری مدرن و امروزی میشود. ورودی بنا بایستی دارای روشنایی کافی باشد. استفاده از نمای شیشه ای کرتین وال دارای مزیت های بسیار زیادی است. قطعات کلمپ بصورت یک قطعه به شکل صلیب و یا یک گل میخ بوده که شیشه را در خود جای میدهند. پس در طراحی نمای خارجی، استفاده از گل و گیاه را فراموش نکنید! در این نمای طراحی شده، لوگوی مک دونالد به شکل خلاقانهای به تصویر کشیده طراحی نما خشک (https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86) شده است. همچنین شکل پذیر بودن آنها باعث شده است که بتوان طراحی مورد نظر را به سادگی اجرا کرد و لوگوی رستوران و کافه را روی نمای بیرونی طراحی نمود. سنگها و ستونهای لوکس باعث ایجاد حس شکوه و عظمت میشوند؛ بنابراین برای رستورانها و کافیشاپهای لاکچری و گران قیمت بسیار مناسباند. بنابراین ما گفتگویی را در ارتباط با خط افق و تعریف مجدد سقف شیروانی با ساختار شکنی باورهای اجتماعی پذیرفته شده، آغاز کردیم. اوج گرفتن خط افق پویا منجر به ساخت فرم نمادین و چشم اندازهای متفاوت به ساختمان می شود، در حالیکه توانایی طراحی چشم انداز بیرونی و فضای داخلی را نیز فراهم می کند. البته عوامل دیگری نیز موثر هستند مثل نور پردازی نما و استفاده از عناصری مانند گلدان ها و فضای سبز جلوی نما.



    • دارای 12000 نمونه آماده از لوازم خانه



    • از چه رنگ هایی در ساختما نهای اطراف استفاده شده است



    • ویرایش نما با پنجره و دیوارهای جانبی



    • شرایط آب و هوایی و



    • 3- سهولت تعویض شیشه




این نوع نما با توجه به عبور دادن نور از خود، موجب افزایش روشنایی در داخل ساختمان شده و در نتیجه باعث کاهش مصرف انرژی می گردد. دسترسی از شمال و جنوب باعث خاص بودن این نقشه شده است و نما و دکوراسیونی که برای این ساختمان طراحی شده بسیار به نقشه جذابیت بخشیده و صرفه جویی زیادی در هزینه ها در پی دارد. نمای کرتین وال شیشه ای لامل را میتوان از لحاظ دیتایل ظاهری فریمینگ شیشه به دو دسته فریم لس و فیس کپ طبقه بندی کرد. استفاده از این نماهای مدرن سبب گردیده که دتایل های نصب متفاوت نیز طراحی گردد که از آن جمله شیشه های فریم لس و نماهای لامل (Face Cap) می باشد. برای طراحی نمای خارجی رستوران میتوان از متریال و مصالح مختلفی مثل فلز، شیشه، چوب، آجر و سایر متریال مدرن استفاده کرد. نمای ساختمان انواع گوناگونی دارد که از ترکیب مصالح مختلف شکل میگیرد و به ساختمان معنا می دهد. احتمالا شما هم رستورانها و کافههای مختلف را دیدهاید که نمای خارجی آنها بسیار منحصربفرد و جذاب است. این ایدهها باید علاوه بر منحصربفرد بودن، جلوهی بینظیری هم داشته باشند. علاوه بر آن، ترمووود به اندازهای جذاب و منحصربفرد هست که نظر هر کسی را به خود جلب کند! طراحان این شرکت با در نظر گرفتن سلیقه ی کارفرما و نوع متریال انتخابی (سنگ ، کامپوزیت پانل ، شیشه ) و نوع بنا، موقعیت و سازه ی آن، اقدام به طراحی نمای ساختمان می نماید.

شرکت آریا نمای آترا مجری (اجرای) نصب انواع نمای کرتین وال در ایران با ده ها پروژه بزرگ و موفق آماده میباشد تا نسبت به ارزیابی و قیمت و هزینه پروژه شما اقدام نماید. شرکت فنی مهندسی برج آذین با دارا بودن اکیپ طراحی و معماری خبره و مجرب، طراحی خارجی را که عمده ی آن طراحی نمای ساختمان می باشد را به بهترین نحو انجام می نماید. بنابراین اگر میخواهید برند خود را توسعه دهید باید دکوراسیون خارجی فست فود و رستوران خود را به بهترین شکل طراحی نمایید که بازگو کنندهی لوگو و نوع رستوران شما باشد. یکی دیگر کارهایی که میتوان در دکوراسیون فست فود و رستوران انجام داد، قرار دادن میز و صندلی در فضای باز است. همچنین انتخاب کردن یکی از انواع این سازه ها بر عهده ی مهندس و معمار و همچنین مهندس طراح نما می باشد. هر یک با استفاده از المان های مورد نظر معمار پروژه قابل اجرا می باشند. به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا می گردد. اهمیت نمای خارجی در جذب مشتری باعث شده است که رستورانهای مختلف برای طراحی آن با هم رقابت کنند!

از جمله ایدههای جدید برای طراحی نما میتوان به استفادهی ترکیبی از متریال مختلف اشاره کرد. از مزایای این شیشه می توان سهولت در نگه داری و نظافت و همچنین سرعت نصب بالا اشاره کرد. از آنجایی که بین شیشه ها فاصله ای حدود 20میل اتخاذ می شود ، علاوه بر اینکه فضایی برای حرکت احتمالی ناشی از زلزله ، باد ، نشست و انقباض و انبساط دارند، فشاری به شیشه ها وارد نمی شود. مصالح ساختمانی در طراحی و اجرای نمای ساختمان اداری، الزاما نباید از سنگ باشد و بر اساس حدود مجاز ضوابط طراحی نمای ساختمان می توان از شیشه، فلز و کامپوزیت استفاده کرد. اگر شما هم جزء افراد خاص پسند هستید و به دنبال ساخت یک ویلا با متراژ حدود ۱۵۰ متر مربعی هستید احتمالا طراحی “ویلای ماگوش” در شهرستان ماکو مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. طراحی نقشه ویلا با ایده های خاص و منحصر به فرد مورد توجه افراد خاص پسند است. بسیاری از رستورانها از همین ایده استفاده کرده و یک فضای طبیعی را برای صرف غذا طراحی کردهاند. براساس یک روش ساده، ضریب متوسط نور طبیعی روز در اتاق های دارای روشنایی جانبی، تقریبا معادل یک پنجم نسبت درصدی شیشه به مساحت کف اتاق است. از آنجایی که با نگاه کردن به نمای شیشه ای کرتین وال حس پرده ای بودن به بیننده منتقل می شود، به این نما، دیوار پرده ای نیز گفته می شود.

فضاهای خصوصی در طبقهی بالا (بالای همکف) قرار دارند.

ما در این مقاله قصد داریم کرتین وال که نمایی جدید در صنعت ساختمان است را توضیح دهیم. ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. بخشی از نمای خارجی ویلا ماگوش را در تصویر بالا مشاهده می کنید. فضاهای خصوصی در طبقهی بالا (بالای همکف) قرار دارند. به همین دلایل امروزه یادگیری نرم افزار تری دی مکس یکی از اصول و مکمل های اصلی رشته معماری ، عمران و کلیه کسانی که با نقشه های معماری سروکار دارند می باشد. یکی از دلایل موفقیت بسیاری از رستورانهای زنجیرهای دنیا، برندسازی است. به عنوان مثال رستورانهای مک دونالد که یکی از مشهورترین رستورانهای جهان هستند، تبلیغات خود را بر پایهی همین برندسازی انجام میدهد. رستورانهای معروفی در جهان هستند که از نمای سنگی استفاده میکنند. شرکتهای مختلف دکوراسیون نیز برای اجرای ایدههای خلاقانه تلاش میکنند. علاوه بر موضوع بهره گیری از گرما و انرژی خورشید، بحث زیباسازی شیشه در نما مهم است و با نزدیک شدن به طرح های ساختمانی جدید، جذابیت در نما نیز اهمیت پیدا می کند. استفاده از نور و انرژی خورشید در ساختمانها از اساسی ترین راه های استفاده بهینه انرژی در معماری است و عدم استفاده از این دستاورد، معماری ما را از شفافیت دور و فضاها را از نعمت گرمابخشی محروم میسازد.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]