اجرای نمای شیشه ای کرتین وال باکیفیت بالا - فروش متریال واجرا ی نمای ساختمان

در این روش از جعبهای استفاده میشود که این جعبهها خود به یک سیستم حائل عمودی وگاه به سازه دیوار متصل میشوند. این داربستها، داربستهای فلزی بسیار سبکی هستند که یا بر دیوار بنا قرار گرفته و یا دارای سازه مستقل خواهند بود که گیاه بالارونده را نگاه میدارند. دیوار زنده دارای آبیاری قطرهای اتوماتیک میباشد و فواصل زمانی آبرسانی گیاهان به وسیله تایمر کنترل میشود. ملات نرم (ترکیب ماسه بادی و سیمان) روی رج قبلی کشیده میشود و سپس آجر رج بعد روی این بند نصب میشود و عمل دوغاب ریزی انجام میگردد. اجرای نما به روش خشک بدلیل عدم استفاده از ملات و همچنین بعلت فعالیت همزمان چند گروه نصاب و کاربرد ابزارهای پیشرفته و صنعتی، می تواند تا ۵۰% زمان اجرای نما را کاهش دهد. آجر قزاقی یا آجر سنتی در زمان ورود قزاقها به ایران قزاقها سربازخانه هایشان را با نوعی آجر می ساختند که از آن به بعد با نام آجر قزاقی معروف است. به دلیل گران بودن این سبک، سرمایه داران اولین گروهی بودند که از نمای کلاسیک رومی استقبال کردند اما با گذر زمان و رواج این سبک، شاهد اجرای آن در کوچه پس کوچه های شهر و روستا شدیم. قطعا اگر به دنبال هتلی در این محدوده از شهر بگردید به سادگی هتل بودن این بنا قابل تشخیص است .



    • قابلیت هماهنگی با فضاهای گوناگون



    • توجه به محوطه سازی ویلا



    • جدا بودن سازه نما از سازه اصلی ساختمان



    • عدم استفاده از سازه عمودی و افقی




و بقیه قسمت های ساختمان هتل با استفاده از بتن و قالب های بتنی طراحی و مرمت شده اند. End cap نوع دیگری از دیتایل نصب می باشد که جهت اتصال از چپ و راست در ساپورت های خاص و همچنین بتن انتهایی لوور کاربرد دارد. این نوع از کرتین والها که گاهی هم بهعنوان کرتین وال جداشونده شناخته میشوند، نصب و اجرای سادهای دارند. شما می توانید پنجره ها و نورگیرهای نما را هم با سنگ هم با آجر قاب بندی کنید. با بررسی های بعمل آمده نمای کامپوزیت آلومینیوم حدود ۹۰% سبک تر از سنگ گرانیت ، ۸۵% سبک تر از سیمان ، ۷۵% سبک تر از شیشه و ۵۰% سبک تر از ورق معمولی است. وزن: نمای ساندویچ پانل به دلیل استفاده از فلزات سبکی مانند آلومینیوم، روی و آلیاژی از فلز گالوانیزه تا حدود زیادی سبک بوده و از این بابت بار مرده ساختمان را به مقدار شایان ذکری کاهش می دهد . هر واحد مسکونی بر اساس نیازها، سلایق و سبک زندگی مالکانش طراحی شد. به عنوان مثال برای پروژه ۵ طبقه مسکونی بر روی پیلوت در منطقه ۳ (میدان ونک)، مبلغ ۲ میلیون تومان قیمت می دهند. برای مثال در یک منزل مسکونی ممکن است تابش مستقیم آفتاب به داخل در فصل زمستان لازم و در فصل تابستان غیر ضروری باشد.

طراحی نما شهرک غرب

مسکن به عنوان یکی از نیازهای نخستین بشر، ابتدایی ترین سوالی بوده که انسان سعی در یافتن پاسخی مناسب و معقول برای آن بوده است، اما همیشه در برنامه ریزیهای ملی به مسکن نه به عنوان محلی برای آسایش ساکنان در ابعاد عینی و ذهنی، بلکه به عنوان یک مشکل اقتصادی و فقط از این بعد بر خورد شده است. سازندگان و تولیدکنندگان مسکن آزاد بهدلیل اینکه بهدنبال فروش سریع و بازگشت سرمایه خود هستند، سعی در هر چه بیشتر مطرح کردن خود در محله مسکونی و نمایشی متمایز از بنای خود دارند و به همین دلیل یکی از دلایل عمده ناهماهنگی نمای ساختمانها در سطح شهر هستند. در رابطه با مسکن تعاونی شرایط بدتری وجود دارد. به دلیل وضعیت مالی ضعیف سازندگان و اینکه ساکنان و مالکان بهدنبال فروش ساختمان نیستند، بدون انجام عملیات پایانی نظیر نماسازی مورد استفاده قرار می گیرند و یا با کمترین هزینه و بدون طراحی نما، حجم و کالبد ساختمان رها میشود. البته در سالهای اخیر در شهر تهران هیچ ساختمانی بدون نماسازی نبوده است، لیکن این مساله در شهرستانها همچنان انجام میشود. چگونه به موضوع نما در معماری بیندیشیم؟ زیبا و دلپذیر شدن جلوه ظاهری و بیرونی ساختمان و در نهایت دورنما و منظره (View) مناسب و قابل قبولِ شهر یا محلی که ساختمان در آن واقع شدهاست.

طراحی نما سنگ

قبل از هر چیز در نظر گرفتن طرح و فضای بیرونی می باشد، که باید بسیار چشم گیر و زیبا باشد. و هر شخص را مستقیم با طراح و طرح در گیر کند . فاصله بین ریل های افقی می بایست حداکثر ۶۰۰ میلی متر باشد و برای هر پانل باید حداقل سه ردیف پروفیل در نظر گرفت. لامل های افقی (ترنسم)و لامل های عمودی (مولیون) نام دارند. هزینه های بر اساس عوامل متعددی تعیین می گردد که می تواند بالا ترین و پایین ترین قیمت ها را تعیین کند. در پاساژ ها برای ورودی مجتمع بسیار هزینه می شود تا جذابیت و وزن بصری خوبی پیدا کند. بارها پیش آمده طرحی از یک نما بر روی کاغذ بسیار جذاب و عالی بوده است ولی در اجرا با تغییرات بوجود آمده طرح را خراب کرده و از چشم انداخته اند. ولی هنگامی که برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به داخل از کرکره ی داخلی استفاده شود پرتو مستقیم خورشید از شیشه عبور می کند و پرده کرکره را تحت تاثیر اثر حرارتی خود قرار می دهد. در کشور ما پنجره ها با شیشه دوجداره به دو صورت دست ساز و ماشینی ساخته می شود که البته نوع دستی آن کاملا غیر استاندارد است.

اجرای نمای فریم لس

اگر این مقاله را دوست دارید ، بنابراین می خواهید اطلاعات بیشتری راجع به عکس طراحی نما (برو منبع) لطفا به صفحه ما مراجعه کنید.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]