قیمت طراحی نما

چرا تلفیق سبک ها امروزه محبوب است؟ جالب است بدانید، در تمام دنیا، از آمریکای شمالی تا اروپا و از خاورمیانه تا خاور دور، معماران تلفیق و ترکیب سبک های معماری و معماری داخلی را دنبال می کنند. در این بخش قصد داریم شما را به با یک خانه مسکونی آشنا کنیم که بطور حتم از تماشا و بررسی آن لذت خواهید برد. ما هر روزه در محیط شهری انواع ساختمان ها بزرگ و کوچک را مشاهده می کنیم که در طراحی نمای آن از اصول مهندسی پیشرفته بهره گرفته می شود. در زیر توضیحات و تعدادی عکس از نمای مختلف ساختمان را مشاهده خواهید کرد. در طراحی نمای مدرن یک ساختمان باید اصول مختلفی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت کرد. نرم افزار مهندسی Artlantis Studio با ارائه امکانات فراوان برای نقشه کشی و طراحی ساختمان، میتواند یکی از نرم افزار های کاربردی در این رشته به حساب بیاید. نقشه طراحی شده برای این پلان در زمینی به عرض 20 و طول 25 متر مربع طراحی شده است. این فلز به دلیل قابلیت شکل پذیری، استحکام بالا برای ساخت پروفیلهای با فرمها و کاربرهای متنوع استفاده میشود. همچنین کامپوزیت آلومینیوم قابلیت اجرای طرح های متنوع و منحصر به فرد را دارد. در این میان جایگاه فلز آلومینیوم ، به دلیل قابلیت اکستروژن و وجود دستگاههای پیشرفته ، قابل توجه است . از متریال های مورد استفاده برای طراحی نمای خارجی مدرن یک ساختمان صنعتی، اداری و تجاری کامپوزیت آلومینیوم را می توان نام برد.

نحوه ی اجرای نمای شیشه ای

شیشه دو جداره از ترکیب دو لایه شیشه و یک لایه جدا کننده آلومینیوم(اسپیسر)که با رطوبت گیر (سلیکاژل) پر شده است ساخته می شود. طراحی پروژه ارغوان، از پروژه های معمولی ساختمان های مسکونی که خواسته های کارفرما را برآورده می کند،متمایز است. نماهای مدرن مکعبی به نماهایی گفته می شوند که در طبقات بالایی فضاهای کاربری را با استفاده از قاب سازی، حجم دهی می کنند. بنابراین براساس این مفهوم ، ساختمانهایی با طراحی نمای تنفسی، ارتباط غنی بین محیط بیرونی و فضاهای داخلی برقرار می کنند و از هزاران منافذ نفس می کشند. نماهای کار شده به وسیله چوب به نگهداری ویژه نیازمند هستند و باید با مواد پوششی مناسب در مقابل عوامل بیرونی حفاظت شوند که در طول زمان نیاز به تمدید خواهد داشت. قرار دادن گلدان هایی با اشکال هندسی خاص و استفاده از گل ها و گیاهان زیبا، همگی به نوعی طراحی نمای بیرونی محسوب می شوند. روشهای اجرایی که توسط مهندسین ساختمان طراحی و پیشنهاد می شوند همگی با این فاکتور مهم سنجیده می شوند. پیشنهاد سیتاک استفاده از سنگ های تراورتن ممتاز در رنگ های مختلف در کنار چوب به عنوان قاب مکعب ها است. در بین پر مصرف ترین سنگ های نمای ساختمانی می توان به سنگ تراورتن، مرمریت، گرانیت و سنگ های مصنوعی اشاره کرد. در این صورت می توانید چوب را با سیمان سفید یا سنگ های ساختمانی ترکیب نمایید. امروزه نمای ویلاهای بزرگ هم می تواند با استفاده از سیمان سفید اجرا شود.



    1. ساده و



    1. سبک دکوراسیون اسکاندیناوی



    1. مواد اولیه



    1. 3- اجرای نمای فایبر سمنت برد



    1. 1 ابعاد استاندارد



    1. برای ساختمان های بلند به راحتی اجرا می شود



    1. سنگین شدن ساختمان



    1. تنوع در رنگ




سرعت اجرای نما به کمک سیمان سفید به مراتب بالاتر از موارد دیگر خواهد بود و در صورت اجرای مناسب تا مدت طولانی ظاهر خود را حفظ می کند و عمر زیادی دارد. ماندگاری نماهای سنتی حدوداًیک سوم عمر مفید خود ساختمان می باشد. با دیدن نمونه کارهایی که در سایت های خود قرار می دهند، می توانید به میزان متخصص بودن آن ها پی ببرید. از این رو امروزه به بحث طراحی ساختمان از جمله طراحی نمای آن اهمیت زیادی داده شده و از طراحی نمای مدرن بهره گرفته قیمت طراحی نما کلاسیک می شود. به طور مثال، امروزه در طراحی فضاهای مسکونی، تجاری، اداری و …، تلفیق و ترکیب ویژگی های سبک های صنعتی و مدرن بسیار محبوب و پرطرفدار است. طراحی و تلفیق ویژگی های سبک های مختلف، از دیرباز در معماری مورد توجه بوده است و معماران زیادی این رویکرد را برای خلق فضاهای متفاوت مورد استفاده قرار داده اند. از آنجا که استفاده از چوب به تنهایی جهت نمای ساختمان هزینه زیادی در بر دارد معمولا از تلفیق چوب با سایر مصالح در طراحی و دکوراسیون نمای ساختمان استفاده می شود. این تلفیق سبک ها، در حقیقت پاسخگویی به نیاز تنوع طلبی و تمایل به داشتن فضایی متفاوت برای زندگی است. 7. فواصل چوب های نما در نمای لووری یا نرده بانی از یکدیگر به درخواست کارفرما میباشد، ولی باید در نظر گرفت که در این موارد سطح زیرین نما هم پیداست و نیاز به پوشش مرتبط دارد. در صورت نیاز استفاده از عایقهای رطوبتی و حرارتی در نما و ممانعت از نوسانات شدید دمایی در مصالح نما خصوصاً در زمان گیرش آنها امری کاملاً اجباری است.

امروزه زمان نقش مهمی در صنعت ساختمان دارد از اینرو استفاده از روش های سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این سبک فضایی بر اساس بکارگیری ویژگی های هر دو سبک مورد طراحی می گردد. در مواردی که به دلیل تغییر کاربری، سلایق شخصی یا هر دلیل دیگر که نمای ساختمان تغییر می کند، می توان از مصالح پوششی و زیرکار نما مجدداً در جای دیگر استفاده کرد. در گام نخست مالک ساختمان انتخاب می کند از چه طرحی مایل است برای ساختمان استفاده کند، در گام بعدی طراحان تصمیم میگیرند که کدام طرح مناسب تر است. 4. استفاده از چوب برای قاب پنجره ها که حس حال سنتی به کار داده است. نماها شامل چندین سبک هستند از جمله نمای رومی که در ادامه توضیحاتی در مورد سبک نمای رومی بیان می کنیم. نقشه ساختمان شامل یک طبقه پارکینگ و دو طبقه تیپ است.دسترسی به طبقات به وسیله راه پله و آسانسور میسر می شود. به عنوان مثال در نقشه ی معماری، یکی از اتاق خواب ها در طبقه ی بالایی ویلای شما جانمایی شده است. در این صورت ویلای شما در شب بیشتر جلوه خواهد داشت. طراحان پوسته نما و سازه های موجود در آن را ترمیم نموده و طرح جدیدی را به آن الصاق کردند تا ساختمان به فرم بصری جدیدی دست یابد.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]