آجر نسوزنما در طراحی نما و دکوراسیون داخلی

آنچه در این روش اجراء مهم است پروفیل های آلومینیومی هستند که دارای فضای u شکل می باشند.در نظر داشته باشید که این پروفیل ها به عنوان پایه های مهارکننده شیشه استفاده می شود و از اهمیت زیادی برخوردارست. نمای ساختمان در ظاهر و زیباسازی شهرها اهمیت زیادی دارد. همچنین از شکسته شدن گوشه ها در مقابل ضربه محافظت می کند و ضخامت نهایی نمای سیمانی را تعیین می کند. در نمای سیمانی صرفنظر از زوار درز کنترل و انبساط، لوازم دیگری مثل زوارهای درزپوش ، زوارهای گوشه و درز پوش ، نیز لازم است. یکی از ویژگیهای مهم این نما مقاومت بالا در برابر آتش سوزی است که باعث میشود آتش به راحتی به قسمتهای بالا ساختمان سرایت نکرده و گسترش نیابد. تنوع طلبی در عصر ما موجب می شود که هر طرحی به سرعت جذابیت خودش را از دست بدهد. بنابراین، درزهای انبساط باید در دیوار خارجی در تراز هر طبقه در محل اتصال به تیر محیطی جهت جذب حرکات سازه فراهم گردد . محدودیتها و مزایای نمای سیمانی: دیوار بنایی یا بتنی پوشیده شده با نمای سیمانی یک دیوار مانع است. نمای رومی ساختمان گرچه از روم باستان الهام گرفته است اما امروزه به جرات می توان گفت که در اکثر کشورهای جهان ساختمان های با تبعیت از الگوهای این سبک معماری سر برافراشته طراحی نمای ساختمان 3d max اند. امروزه نمای سیمان شسته یکی از پر طرفدارترین، مقاوم ترین و مستحکم ترین نماها است که در طرح ها و رنگ های مختلف قابل اجرا می باشد.

  • عدم وجود نخاله ساختمانی و آوار با اجرا فایبر سمنت برد
  • افزایش مقدار نوردهی ساختمان
  • رابیتس بعلاوه گچ پاششی
  • مقاوم در برابر حمله حشرات، انواع قارچ و کپک

اجرای نمای ساختمان با استفاده از سنگ باید بر اساس اصول و ضوابط و رعایت یکسری نکات صورت گیرد تا نمایی مقاوم و پایدار ایجاد شود. حتی الامکان، باید درزهای کنترل در اطراف بازشوهای دیوار نیز ایجاد شود . قبل از آستر کردن باید تمام سطح دیوار شمشه گیری شود. امروزه علاوه بر شرکت هایی که در سطح کشور وجود دارد، هستند سایت هایی که در زمینه اجرا و طراحی کرتین وال شیشه ای بسیار فعال هستند. امروزه نماهای جدید و مدرن ساختمانی مانند سرامیک خشک، سنگ خشک، نمای کامپوزیت و چوب طبیعی نما یا ترمووود در صنعت ساختمان سازی وارد شده و به مرور، جایگزین نماهای سنگی، نمای آجری و سیمانی گشته است. یکی از معماری هایی که امروزه در سطح شهر توجه عابرین رو به خود مجذوب میکند ساختمان هایی با نمای کلاسیک یا نمای رومی می باشد. بنابراین، سطح بنایی باید قبل از اجرای لایه پایه خیسانده شود. بنابراین طراحان باید ازاین فرصت استفاده نمایند و نهایت خلاقیت و ذوق معمارانه خود را بکاربندند. نماهایی وجود دارند که طراح جزئیات بیشتری را برای آنها در نظر گرفته است و مسلماً این جزئیات روی سرعت و در نهایت هزینه طراحی نما تاثیر میگذارد. ۶- ساختمانهائی که در محدوده سقف های شیبدار می باشد ولی پروانه قدیمی دارند و اجرا شده است سقف شیبدار غیر اساسی با پوشش سفال یا روف تایل اجرا گردد.

اجرای نمای چوبی ساختمان

 

حداکثر سطح بین درزهای کنترل در نمای سیمانی اجرا شده بر روی دیوار LSF به شرط آنکه هیچ یک از اضلاع این سطح از 5/4 متر بیشتر نشود، 13 مترمربع است. درزهای انبساط همچنین در جاهایی که تغییر زیاد در ارتفاع ساختمان یا در جایی که یک دیوار با نمای سیمانی مجاور یک دیوار ساخته شده با مصالح متفاوت قرار می گیرد، مورد نیاز است. در جایی که زوارها با یکدیگر مماس می شوند، درزها در انتهای دو طول یا تقاطع آنها باید با استفاده از درزگیر مناسب برای استفاده در محیط بیرونی آب بندی شود. پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد) صفحات پیش ساخته سیمانی هستند که خواص مکانیکی آنها با استفاده از سیلیس و الیاف سلولزی بهبود یافته است. اتصال بین نمای سیمانی و دیوار بنایی یا بتنی به طور ذاتی قوی است چراکه هردو دارای مصالح سیمان پرتلند می باشند. ضخامت کلی نمای سیمانی برروی دیوار بتنی نزدیک به ضخامت آن برروی دیوار بنایی است. زوار گوشه داخلی، در حالت کلی برای نمای سیمانی نیاز نمی باشد. از این گذشته، زبری و خلل و فرج مصالح بنایی سبب اتصال خوب نمای سیمانی می شود. در این روش پروفیل های آلومینیومی به پشت پانل اتصال یافته و در نتیجه پیچ های اتصال ورق دیده نمی شوند. در موقع اجرای سیمان کاری ابتدا زیرکار را با سیمان معمولی و ماسه می پوشانند و به آن آستر می گویند.

البته از سیمان سیاه به علت مقاومت در برابر رطوبت برای سیمان کاری رویه دیوار های داخلی و خارجی و نمای ساختمان و کف هم استفاده می شود. اگر حرکت تیر محیطی به دیوار منتقل نشود، دیوار تنها نیازمند درزهای کنترل هزینه اجرای نمای کامپوزیت می باشد. اگر یک وقفه طولانی ایجاد شود، لایه خراشیده باید تا زمان اجرای لایه پایه دوم به صورت مرطوب نگهداری شود. اما این دوره اکنون به صورت غیرحضوری با مبلغ بسیار ناچیز در اختیار شماست تا از آن بهرهمند شوید و در هر زمان و مکانی میتوانید از آن استفاده کنید و بارها و بارها این آموزش را ببینید. نمای جنوب شرقی آن از یک دیوار با فرم مچاله شده تشکیل شده است، یک سازه بتنی سه بعدی که به یک تکه کاغذ مچاله شده که از سقف ساختمان آویزان است، شباهت دارد. دیوار بتنی به اندازه دیوار بنایی زبر و جاذب آب نیست. نمای ساختمان مکانی است که همه افراد برای اجرای آن هزینه قابل توجهی انجام میدهند، و به همین دلیل نیاز است برای نگهداری و طول عمر بیشتر آن از بهترین و تمامی روش های ممکن استفاده شود. درصورتی که قرار باشد بر روی صفحات سیمانی نما اندودکاری صورت گیرد، موضوع کیفیت برش مطرح نبوده و تمامی اقدامات برش می تواند بدون هیچ مشکلی در پای کار صورت گیرد. قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]