4 مصالح کاربردی در طراحی نمای ساختمان

از مزایای کامپوزیت می توان به وزن سبک، استحکام بالا و مقرون به صرفه بودن آن ها اشاره کرد. شرکت بهین نما گستر صفاهان در سال 1390 تاسیس گردید و فعالیت خود را با این عنوان در زمینه فروش و اجرای نمای ساختمان آغاز کرد. ما برای پیشرفت در طراحی نمای ساختمان همیشه در تلاشیم تا با بکار گیری از تکنولوژی های برتر طراحی نما بهترین نتیجه را برای مشتریان رقم زنیم. ضرورت دارد که در پایان این مرحله تمام جزئیات مورد بررسی و بازرسی قرار گیرند تا تا احتمال بروز خطا در این مرحله به صفر برسد. ولی این نکته از تفاوت های اصلی طراحی نما کلاسیک و مدرن است. سمنت برد (پانل سیمانی الیاف دار) از مخلوط یکدست سیمان پورتلند، الیاف فرآوری شده سلولز، سیلیکا کوارتز ریز و سایر افزودنیهای معدنی با استفاده از فرآیندهای پیچیده و تحت کنترل دیجیتالی تولید میشود. با توجه به وجود انواع برندهای ورق کامپوزیت،ابتدا لازم است با توجه به نیاز فنی پروژه و در نظر گرفتن محدودیت های مالی، برند خاصی انتخاب گردد. توضیحات کامل را می توانید در مطالب ارائه شده پیرامون سنگ های ساختمانی در همین وبسایت مطالعه فرمایید. که مته 8 عمدتا جهت سنگ های عریض و مته 6 جهت سنگ هایی با عرض کم (قاب پنجره ها ،ستون ها و …) .

پانل بتنی با بافت، ابعاد و رنگ مختلف موجود می باشد.

لذا طرح ساده و با در نظر گرفتن کلیات نما میبایست آماده گردد که رنگ بندی ورق های کامپوزیت، و فرم ها در این طرح بیشتر حائز اهمیت است. گاها در ساختمان های کمتر از 4 طبقه قسمت تاج طبقه ای را در بر نمیگیرد و صرفا قسمت جانپناه برای تاج اختصاص میابد. در نمای کرتین وال فیس کپ نصب شیشه ها از بیرون ساختمان صورت می پذیرد. در این روش تقریبا تمامی عملیات ماشین کاری و مونتاژ سازه اصلی نمای کرتن وال و حتی مونتاژ اتصالات . این نوع شیشه در تمامی پروفیل های آلومینیومی ، چوبی و یو پی وی سی قابل استفاده و دارای کاربرد گسترده ای است. 40 بوده و در سازه های سنگین تر جهت تقویت سازه زیرسازی، در کمربندی ها از پروفیل هایی با ابعاد و سایز بزرگتر استفاده می گردد. 6. رنگ آن با ثبات باشد و در برابر بخارها و گازها و پرتو آفتاب پایدار باشد. پانل بتنی با بافت، ابعاد و رنگ مختلف موجود می باشد. فواصل شیشه رنگی ها با یکدیگر چنان نزدیک بوده که فریم فولادی حائل قابهای آلومینیومی از نمای روبرو دیده نخواهد شد. هر کدام از این انواع نماهای شیشه ای به شکل خاصی طراحی و اجرا می شوند. نمای شیشه ای ساختمان انواع مختلفی دارند که شامل نمای کرتین وال ، سیستم یونیتایز و نمای اسپایدر هستند.



    • حفاظت از قسمت داخلی ساختمان و به طور کلی چارچوب اصلی



    • حداقل ضخامت سطح تراز در زیرسازی باید ۳ سانتیمتر باشد



    • خدمات تعمیرات در نمای ساختمان در صورت آسیب و تخریب



    • روش یوچنل یا رو کار



    • 18- شرکت پرشین سیویل شاهوار




در این سیستم ابتدا سطح نما بصورت شبکه بندی کامل زیر سازی شده و پروفیل های آلومینیومی فریم نما روی این شبکه بندی قرار می گیرند. برخی از شیشه ها و یا پروفیل ها و طراحی که برای نمای شیشه ای انجام می گیرد، دارای کیفیت پایینی است و دارای قیمت تمام شده پایین هم هست. ولی امروزه استفاده از نمای شیشه ای ساختمان امری عجیب نیست و بسیاری از ساختمان ها از شیشه در ساخت نمای بیرونی خود استفاده می کنند. • در حال حاضر ستونها و سقف اول ساختمان اصلی و سرایداری اجرا شده و قابل تغییر نیست ولی بقیه جزییات موجود در پلان متناسب با طرح حجم و نما قابل تغییر است. سه بعدی حرفه ای پروژه معماری هتل توسط نرم افزار رویت طراحی شده است ولی متاسفانه رندر موجود نیست و باید رندر گرفته شود. سایت پلان پروژه معماری هتل حال حاضر محدوده وسیعی را در بر گرفته و طراحی آن بسیار زیبا و کامل انجام گرفته است . در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان با واردات تکنولوژیهای متعدد در صنعت آجر به مصالح نوینی دست پیدا کردهاند که ازلحاظ سایز و کیفیت یک سر و گردن نسبت به محصولات قدیمی بالاتر هستند. بام پوستهای است که بر سر ساختمان قرار دارد. اولین آیتمی که میبایست مورد دقت قرار گیرد، پیشینه فنی عوامل اجرایی است.

طراحی نمای ساختمان جنوبی

برای اجرای نمای کامپوزیت، میبایست طرح سه بعدی نما قبل از اجرا آماده شده باشد. استفاده از این نوع نمای شیشه ای ساختمان مزایای متعددی دارد که توضیح پیرامون آن ها از حوصله این بحث خارج است. در این پلان باغ شهری فضاها تفکیک شده و فضاهای مستقلی برای تفریح و زندگی در نظر گرفته شده .این پکیج شامل پلان معماری و نما و لندسکیپ می باشد. در سال های اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری، نما اهمیت دوباره ای یافته است. بیشتر سلیقه طراح در طراحی نما است که با بازی کردن با این فضاهای مجاز می تواند طرحی را خلق کند که ضمن زیبایی بصری هماهنگی لازم با بدنه شهری را نیز داشته باشد. نرم افزار 3dmax را محبوب ترین نرم افزار طراحی 3d در معماری میتوان نامید و بسیاری از دانشجویان و مهندسان معماری برای یادگیری این نرم افزار و پلاکین v-ray حذب کلاس هایی با قیمت های گذاف می شوند. طراحی و اجرای نما از مهم ترین بخش های کار معماری می باشد. در این مطلب با مدرن ترین و شیک ترین طراحی های نمای ساختمان ۲ طبقه آشنا شدید. حتما شما هم با ساختمان هایی در شهر برخورد کرده اید که روی هر بالکن یک کولر آبی وجود دارد.

اجرای نمای پلی استایرن

چهره شهر ما وابسته به همین بالکن های مسکونی است. ولی شما می توانید در بالکن واحد خود گلدان هایی را قرار دهید. 2. قابلیت صیقل خوردن و برش را داشته باشد. لوور قابلیت چرخش با زاویه مشخصی را دارد به همین علت امکان تنظیم و کنترل نور و سایه را برای کاربر ایجاد می کند. در پایان هم شما یاد می گیرید که چگونه نورپردازی و تنظیم روشنایی، تنظیمات دوربین و تنظیمات رندر نهایی را برای به دست آوردن رندر های سریع و در عین حال نتایج چشمگیر انجام دهید. حال تصور کنید که نمای ساختمان شما پوشیده شده از گل و گیاهان طبیعی است. حال شما در طراحی نما می توانید چند کد بیرون آمدگی داشته باشید. توجه داشته باشید که طراحی نمای بیرونی ساختمان باید با سبک معماری داخلی آن همخوانی و مطابق داشته باشد. نوع معماری نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که با ساختمان های همجوار و فضای شهری تناسب داشته و با نوع کاربری ساختمان و محل و هویت منطقه ای که در آن قرار گرفته است سازگاری داشته باشد . که عمده آنها، سنگ تراورتن می باشد که با کمک و استفاده از تنوع رنگ این سنگ ها می توان تناسب و هماهنگی را در نمای مدرن بوجود آورد.

گروه کاهگل شهرنگ با چند سابقه و تجربه کاری و نیز با کادر مجرب در زمینه اجرا و فروش کاهگل مصنوعی (مدرن) و طبیعی آماده ارائه خدمات به شما هموطنان عزیز در هر شهری از ایران است. با توجه به تصاویری که مشاهده نمودید, یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی نمای بیرونی ساختمان ها, اجرای نمای تگری اجرای حرفه ایی آن ها می باشد. اجرای نمای مینرال با سه کیفیت متفاوت. ۵- پس از نصب و اجرای نمای سرامیک خشک، کیفیت کل نما مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد. به دلیل بالا بودن هزینه های تعمیر نمای ساختمان ، اجرای نما باید بگونه ای باشد که کیفیت خود را از لحاظ رنگ و دوام برای مدت زمان طولانی بتواند حفظ نماید . طراحی و اجرای نماهای رومی در چند سال اخیر با استقابل چشم گیر مردم روبرو شد و بسیاری از مردم برای ساختمان های خود اولیت اول را نمای رومی در نظر میگیرند. بهتر است بدانید که در زمان های گذشته معمولا از انواع قیر و گونی های مختلف جهت عایق بندی استفاده می کردند که با پیشرفت کردن علم معمولا از ایزوگام ها استفاده می کنند. یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان ، نماهای فریم لس است که زیبایی، آب بندی مناسب، نصب ساده و بار گذاری مناسب را به صورت یکجا ارائه می دهد.

این نما یکی از پرکاربردترین نمای بهکاررفته در ساختمان است. در مرحله بعد، از الگوی فخرومدین برای کنترل نورورودی و سایه به داخل ساختمان، در پوسته دوم استفاده می شود. به صورت کلی، استفاده از شیشه در نمای ساختمان، فارغ از نوع بکارگیری آن، می تواند مزایای مختلفی برای ساختمان شما به همراه بیاورد. به عبارت بهتر نباید با نورهای مختلف پدیده شلوغی یا آلودگی نوری ایجاد شود بلکه باید با منابع ملایم و مناسب یک منظره زیبا از نمای خارجی ساختمان در شب ایجاد نمود. شما می توانید با نگهداری از چند گلدان مختلف در فصول مختلف سال زیبایی را به نمای ساختمان خود هدیه دهید. برشهای پروژه دانشجویی طراحی هتل شامل دو برش طولی و عرضی از قسمتهای مهم هتل زده شده است. برای پروژه طراحی هتل ۲ نمای شمالی و جنوبی طراحی شده است . نمای ساختمان به صورت مدرن اجرا شده و جنس نما از سنگ تراورتن می باشد که به زیبایی طراحی شده.پلان مسکونی اتوکد در زمینی به مساحت 350 مترمربع که توسط تیم خانه معمار آماده شده است. حتی شهرداری اکثر شهرها و مناطق کشور از مهندسین و کارفرماهای ساختمانی سه بعدی طراحی نمای ساختمانی را درخواست میکنند تا پروانه ساخت را صادر نمایند .

عموم ساختمان های تجاری تمایل دارند تا از بیرون و از خیابان اطراف نیز بخشی از محیط داخلی ساختمان و فروشگاه ها قابل رویت باشند. نمای ساختمان یکی از مهمترین قسمت های طراحی است زیرا رابط بین دو فضای داخلی و خارجی در ساختمان است که وظیفه حفاظت محیط داخل از محیط بیرون را دارد و در واقع چهره ساختمان است. نمای کلاسیک ساختمان یکی از نماهای پرطرفدار برای اجرا در ساختمانهای مسکونی است. نمای فریم لس بدلیل عدم دیده شدن فریم ها در نما مورد استقبال سازندگان ساختمان قرار گرفته است و یکی از بهترین گزینه ها در ترکیب با نمای کامپوزیت برای بازسازی نمای ساختمان میباشد. شیشه جزو نماهایی است در چند سال اخیر با پیشرفتهای چشمگیری روبرو بوده و در دهه ۸۰ بیشتر ساختمانهای ساخته شده دارای نمای شیشهای بودند. نمای شیشه ای ساختمان به عنوان یک طراحی جدید در صنعت و هنر معماری شناخته شده و در سال های اخیر هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. هنگاهی که صحبت از طراحی داخلی و نمای بیرونی ساختمان ۵ طبقه به میان می آید ممکن است ذهن ما به صورت ناخداگاه به سمت آپارتمان های به اصطلاح قوطی کبریتی هدایت شود. در این پلان دسترسی از سمت شمال (وردی از سمت ساختمان)بوده و در سه طبقه طراحی گردیده است .لازم به ذکر است که این نقشه دارای فایل دکوراسیون و نما نیز می باشد.

طراحی نما رومی با رویت

برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت هر متر مربع طراحی نما - اینو ببین - صفحه خود ما را بررسی کنید.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]