آیا شما نیز به دنبال طراحی نمای مدرن هستید؟

به گونهای گه با نورپردازی نمای ساختمان، زیبایی بنا دو چندان شود و چشم بیننده را محصور طراحی و معماری زیبای ساختمان کند. یکی از الزامات در طراحی نمای ساختمان، تحمل نما در مقابل ضربات در طول دوره بهره برداری است. استخر باغ های قدیمی دارای عمق زیاد و چندین فواره بوده اند از جمله استخر باغ بزرگ هزار جریب که در دوره صفویه در اصفهان احداث شد و پانصد فواره داشت. ۱ فواره های پرتابی (Spray) ۲ فواره های ریزشی (Spill) ۳ فواره های جهنده (Splash). ومیتواند آرامش موج های ساحلی را همراه با یک منظره طبیعی در یک زاویه زیبا به مخاطب و کسی که در آن منظره حضور دارد بدهد. برای تامین آب برکه از کانال هایی آب را به آن وارد می کنند که این کانال ها می توانند جنبه تزیینی داشته باشند و به صورت آبشار و جویبار طراحی شوند. در صورت وجود گیاهان آبزی یا ماهی در استخر، باید در نصب فواره ها دقت شود. مهم ترین خاصیتی که گیاهان آبزی در باغچه های آبی دارند، تولید اکسیژن و افزایش رطوبت هواست که در خنک کردن هوای منطقه نقش مهمی دارد. گیاهان آبزی، با اشکال متنوع و رنگ سبز برگ های خود، مناظر زنده ای به باغچه های آبی داده و به آن حالت طبیعی می دهند.

اجرای نمای شیشه ای

 

باغ های شهرهای خشک و کویری به علت گرمی هوا در تابستان، همواره اهمیت خاصی داشته اند که از آن جمله باغ های کاشان را می توان نام برد. فواره تنها نمایشی از زیبایی آب نیست، بلکه در روزهای خشک و گرم تابستان، رطوبت هوا را افزایش می دهد و فضای دلپذیری فراهم می سازد. ارزش وجودی آنها به جنبه های زیبایی شناسی آنها محدود نمی شود، بلکه در تلطیف هوا و مطبوع ساختن فضا موثرند. استخر شنا در باغ های خصوصی احداث می شود و در پارک های عمومی، استخرها نقش آب نما را دارند و در بعضی موارد، برای بازی از آنها استفاده می شود. در باغ های ایرانی، برای ایجاد محیطی آرام، خنک و پرسایه، چاره ای جز احداث جوی های آب در طول تمام باغ نبوده است و معمولا این جوی ها در تقاطع ها به حوضچه تبدیل می شدند. ۱- مراجعه به شرکت های که طراحی نمای ساختمان را انجام می دهند. ولی برای انتخاب درست متریال برای ساختمان باید بدانیم که در چه سبکی داریم طراحی نمای ساختمان را انجام میدهیم . به طور حتم در سبک طراحی نمای مدرن متریال هایی که استفاده میشوند دارای تفاوت های اساسی با نماهای کلاسیک و یا رومی دارند .

  • مصالح استفاده شده جنس و کیفیت مطلوبی داشته باشد
  • سیستم نصب نمای کرتین وال به صورت Face Cap
  • اجرای زیر سازی فلزی مطابق با نقشه زیر سازی
  • آبنماهای کلاسیک میدانی، رومی و مجسمه ای
  • ایمنی بالا
  • کاهش مصرف انرژی
  • ایجاد تصاویر کاملا واقعی

سنگ های تراورتن به دلیل سبک بودن و خلل و فرج آن که باعث چسبندگی خوب با ملات می شود گزینه مناسبی برای نمای ساختمان محسوب می شود. هر سبک طراحی نمایی برای آنکه زیبایی خود را بیشتر نشان دهد و شاخص تر شود باید متریال مخصوص به خود را داشته باشد . به جای عناصر طبیعی (پوشش گیاهی) هستیم. پنل ها بر روی پوشش پنجره ها نیز تعبیه شده اند، و در زمان بسته شدن نورگیر پنجره ها، پوسته یکپارچه ایی از صفحات سیمانی نمایش داده می شود. علاوه بر آن ظاهر این خانه بسیار شیک می باشد. از جمله معایب آن نیز می توان به ضریب انتقال حرارت بالا و کاهش کیفیت آن با گذشت زمان اشاره کرد. وسعت هر باغ بستگی به حجم و مقدار آب موجود برای آبیاری آن دارد. آب نما که از ضروری ترین عناصر ایجاد باغ محسوب می شد، بیشتر در مقابل عمارت باغ احداث می شد و بعد اصلی آن در جهت طول ساختمان و به شکل های مستطیل، مربع، چند ضلعی و دایره بود. ویژگی اصلی معماری کلاسیک هماهنگی و تناسب است. شکل و تعیین محل آب نما خود بستگی به موقعیت زمین و هماهنگی با دیگر عوامل باغ ، هم چنین سلیقه و ابتکار طراح دارد. گیاهانی که در داخل یا نزدیک برکه کاشته می شوند باید با خطوط و گل های تزیینی منطقه هماهنگی داشته باشند.

البته در این مکان ها وجود آب برای پاکیزگی محل و آبیاری درختان و گل ها یا استفاده برای سرویس های بهداشتی، ضروری و پراهمیت است. به طور حتم با این موضوع آشنایی دارید که باید تفاوت های اساسی بین طراحی و بازسازی نماهای مسکونی با نماهای دیگر کاربری ها وجود داشته باشد . بررسی آماری نشان دهنده این موضوع است که در هر سال ۵۰ میلیون نفر به جمعیت شهر نشین کشورهای در حال توسعه اضافه میشود. یکی از دغدغه های اصلی این گروه بررسی و تدوین نحوه طراحی از نظر تولید فرم و فضا و نیز گسترش تکنیک های خلاقیت در طراحی معماری بوده است. سردورودی و درب اصلی ساختمان طراحی نما اجر و سنگ میباشد . در طراحی و معماری گالری کوزه های jung gli-young از پانل های آینه برای نما استفاده کردند و با این کار طبیعت زیبای اطراف ساختمان وارد گالری می شود. در غیر اینصورت با وارد کردن تنش های غیر مجاز (بوسیله هیلتی و …) به نمای سنگی باعث آسیب مضاعف به سنگ ها و دیوار و در نهایت سقوط سنگ خواهد شد . نمای ساختمان و شرایط محیطی : انواع نمای ساختمان مسکونی و انواع نمای ساختمان ویلایی با توجه به نوع شرایط جغرافیایی و اقلیمی کاملا متفاوت می باشد . این نوع از کرتین والها که گاهی هم بهعنوان کرتین وال جداشونده شناخته میشوند، نصب و اجرای سادهای دارند. حال ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که داشتن یک فضای زیبا برای طراحی نما و حیاط ویلا، نیاز به هزینه ی زیادی ندارید.

همان گونه که جسم آدمی به غذا نیازمند است، ذهن و روح او نیز طالب عناصری است که به او آرامش ببخشد. انسان مجموعه ای است پیچیده از روح و ذهن و جسم. به طورکلی عمق استخرها برحسب موارد استفاده و سن استفاده کنندگان، متغیر است. چشمه ها و مجسمه ها شکل مشخصی دارند و مواد به کار رفته، سنگ و بتن های صاف و منظم است. مگر اینکه از اشکال و مجسمه های خاصی برای ایجاد فواره استفاده شود. آبنماها می توانند در عین ایجاد زیبایی، صدای ملایم و دلنشین آب و هوای خنک و مطبوعی را برای محل مورد نظر شما به ارمغان بیاورند. آبنماهای پیش ساخته امروزه اغلب به عنوان یک عنصر دکوراتیو در طراحی نما، طراحی و دکوراسیون داخلی و همچنین محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرند. آب بندی نمای ساختمان ها باعث جلوگیری از شوره زدگی نمای ساختمان و همچنین جلوگیری از کثیف شده آن میشود. مزایای بسیار زیاد فایبر سمنت برد مورد استقبال فعالات صنعت ساختمان قرار گرفت و کاربرد آن در ساختمان روز به روز بیشتر گردید. دیوار فایبر سمنت برد در جهت حل مشکلات دیوار های سنتی و تکمیل سیستم دیوارهای درای وال طراحی شده است. آماده همکاری جهت فروش و اجرای فایبر سمنت برد در تبریز میباشد. فایبر سمنت از زیبایی خاصی نیز برخوردار است. و آمیختگی این نوع نما با هنرهای معاصر ایران و روم باعث محبوبیت نمای کلاسیک شده است. مناسبت مقاومت ( نوع ) و رنگ ملات با مقاومت و رنگ سنگ در دوام و زیبایی بندکشی ها و نمای دیوار تاثیر فوق العاده دارد .

طراحی نما سنگ واجر

 

بهترین زمان برای استفاده از ملات آماده شده، جهت بندکشی حداکثر ۵/۲ ساعت میباشد. با گذشت زمان مصالح متنوعی وارد صنعت ساختمان می شود. یکی از نکات جالب در طراحی نمای این ساختمان بهره گیری از فرم گرد در بخش تراس است که باعث شده نمای ساختمان خاص تر جلوه نماید . همانطور که میدانید امروزه استخدام درشرکت ها و دفاترمهندسین مشاور به رقابتی سخت تبدیل شده که لازمه موفقیت در این رقابت بالا بردن مهارت های بازارکار می باشد. 2- ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی 120 در 60 می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. سپس باید برای نوع نورها، شدت و جهت انتشار آن ها تصمیم گرفته شود. با دیدن یک نمای ساختمانی شما باید راحت و در اولین نگاه متوجه کاربری آن ساختمان بشوید . در بیشتر ساختمان های معمولی مجری نمای خشک از سرامیک این نما استفاده می کند، استفاده از این نوع نما بیشتر برای نمای خارجی ساختمان است. این نوع آب نماها وقتی در یک چشم انداز که به شیوه منظم طراحی شده است، قرار گیرند، بهترین نمای خود را نشان می دهند. گیاهانی نظیر آلاله آبی و نیلوفر آبی با برگ های خود سطح آب را می پوشانند و ایجاد سایه می کنند که به خودی خود باعث می شود آب در فصل تابستان زود گرم نشود. ایجاد چشمه های کوچک به طور مصنوعی به نحوی به لطافت و زیبایی فضای پارک می افزاید.

طراحی نما اسکچاپ

 

اگر این مقاله آموزنده را دوست داشتید علاوه بر اینکه می خواهید درباره طراحی 3 نما مهربانی راهنمایی کسب کنید به صفحه وب مراجعه کنید.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]